יום חמישי, 28 בפברואר 2013

אין חדשות חינם? ואינטרסים?

יואל אסתרון במכבסת מילים גרועה במיוחד מתלונן על כך שהחדשות שמופצות בחינם - יכולות להיות: "חדשות מורעלות"...
כן כן לא פחות ולא יותר...
הבעיה היחידה - טוב לא היחידה- היא מה אנחנו מקבלים עכשיו? "חדשות איכותיות"?
כמה פרסומות יש בעמוד של כלכליסט שמדבר על הכנסות מפרסומות?
?כמה פרסומות יש בעמוד הכתבה הזו

כשהבעלים של אסתרון - נוני מוזס, בוחש בפוליטיקה הישראלית כאילו היתה צלחת המרק האישית שלו, מתערב למען ידידיו (חלקם עברייני מין מורשעים בדין), חלקם עברייני צווארון לבן (מישהו אמר אריה דרעי?) ועוד רבים ו"טובים" (טוב, לא צריך להגזים) אחרים...
ועל זה עוד נצטרך לשלם?
ואני לא מדבר על ההטיה המגעילה כבר של עיתון הארץ - שחדשות הוא כבר ממזמן לא אלא יותר שופר תעמולה פלסטיני שכל מטרתו היא ליברליות במסווה של פשיזם עיתונאי (אם אתה לא אחד מהם - אתה נגדם...)

אז על זה לשלם?

אבל זה כבר מתייחס ספציפית לעיתונים הגרועים האלה.

המהלך הזה של עיתון הארץ מיועד להוציא את הערמונים מאש עבור כל שאר העיתונים החינמיים.
לשימחתי זה רק יגרום לנפילתם הקרובה יותר.
למה?
מסיבות ברורות.
ההכנסות של העיתונים הללו מתחלקות ל2 חלקים: מנויים (הארץ) ומכירה חופשית (ידיעות אחרונות) מול פרסומות.
מי שניסה לפרסם משהו בידיעות אחרונות גילה שהעלות לא מבוטלת כלל וכלל - מדובר על 17000 שקלים ל5 ימים. וזה בגלל החשיפה הענקית של האתר לגולשים ישראלים.
כשנכנסים לעיתון הכתוב או לאתר מגלים כמות עצומה של פרסומות. וזה נכון גם לגבי הארץ - לגבי המחיר אני לא סגור.
איך זה מתחבר?
אם יסגרו את האתר לתנועת גולשים- תנועת הגולשים בו תצנח דרמטית.
אני לא נביא אבל אני משוכנע שהיא תרד ב90% לפחות.
ולכן כל ההכנסות מפרסומות יצנחו גם הן.
מחיר המנוי של 40 שקלים בחודש- לא יעשו או יכסו את ההפרש.
אבל לא בזה נגמר הסיפור:
אם ההכנסות יקטנו - הראשונים שיצאו/יפוטרו יהיו עיתונאים שיעברו לכתוב במקומות אחרים...
מה שיגרום לעיתון להיות עוד פחות איכותי ומעניין...
בקיצור סוג של מעגל קסם שלא יסתיים אלא בסגירתו של העיתון.

עיתונים אחרים בארה"ב ניסו לעשות את התרגיל הזה (ניו יורק טיימס, פייננשל טיימס והוול סטריט ג'ורנל) - זה לא הצליח להם.

אז קודם כל, כל הסיפור הוא עניין של כסף.
כי נוני מוזס מציג (כמעט) בכל יום ויום על עמוד השער שלו את האינטרסים הפרטיים שלו ושל החברים שלו.

אבל כמה משפטים של אסתרון די הטרידו אותי.
מכבסת המילים של אסתרון שעורך את עיתון הכלכלה הנפוץ ביותר די מטרידה בכל הקשור ליקוק לאדוניו...:
 הנה מבחר פנינים:
"כל אזרח שרוצה לחיות במדינה חופשית, דמוקרטית, הוגנת, חייב להבין שהוא צריך להשתתף במימון של החדשות שהוא מקבל. אחרת, הוא עלול לקבל חדשות מורעלות."
האם מה שאסתרון מוכר לנו היום הוא חדשות מורעלות? האתר של העיתון שלו הוא הרי חינמי....!!!
האם ynet מוכר חדשות מורעלות?
הרי זו המסקנה המיידית מהמשפט הזה של אסתרון...

תחליטו איזה חדשות אתם רוצים. אם אתם רוצים חדשות שעיתונאים אספו וחקרו בעמל רב, ועורכים בדקו והצליבו ובדקו שוב וניסחו מה חדש ומה חשוב, חדשות שאפשר לבסס עליהן החלטות אישיות ולאומיות - בידי מי ראוי להפקיד את המפתחות של ניהול המדינה בבחירות הבאות, איזה בנק או חברת ביטוח ראויים לאמון שלנו, איזו רשת שיווק היא אכן הזולה ביותר - כדאי לכם לעשות מינוי על אתר החדשות המועדף עליכם, גם אם הוא גובה דמי מינוי כמו שנוהגים האתרים המובילים בעולם. 
האם אסתרון מתכוון לעיתון שמפרסם זבל רכילותי במסווה של כתבות עומק על ראש הממשלה במטרה להפילו כל שני וחמישי?
האם אסתרון מתכוון לתמיכה של עורך עיתון ידוע (שפעם היתה לו מדינה) ושדחף מפלגה מסויימת רק כדי להזיק למפלגה אחרת? (תמיכת ידיעות אחרונות בנפתלי בנט- כדי לפגוע בליכוד)???
אחרי שהבנו את האינטרסים של בעל השליטה בידיעות אחרונות- אנחנו אמורים לקבל את מחקרי שוק של העיתונאים מטעמו בכל הקשור לבנקים, חברות ביטוח, או רשת שיווק בצורה אובייקטיבית???
  
בקיצור...
 במקרה הזה גוייס עורך של עיתון כלכלי להגן על גישה מאוד אינטרסנטית של בעלי העיתון בו הוא עובד ושום מכבסת מילים עם טונות של חומרי ניקוי ואקונומיקה לא ישפרו את התוכן.

יואל אסתרון ונוני מוזס יכולים לדבר עד האלף הבא על עיתונות ללא אינטרסים - אבל הם בעצמם הם האינטרסנטים הכי גדולים במדינה.

יום רביעי, 27 בפברואר 2013

המשך: לצביעות הקונסולים האירופאים

מעניין אותי לדעת מה יעשו אותם קונסולים על שיגור הטיל אתמול מעזה לכיון אשקלון.
 מדובר בנסיון לרצח של ישראלים חפים מפשע על ידי אותם ארגונים ששולטים בגדה...
 האם גם עכשיו הם רק יגנו אותם או שגם יעשו משהו בנדון?

לצערי - אני יודע את התשובה.
אותם נציגים של מדינות אירופה- שהאנטישמיות הובילה אותם במשך מאות שנים לא יוציאו את האצבע שלהם מהתחת שלהם להגן על יהודים חפים מפשע.
אבל יעשו כל מה שהם יכולים כדי לתמוך בטרוריסטים פלסטינים.


זה לא חדש ולא השתנה במשך מאות שנים- ולכן אנחנו צריכים לעשות את מה שאנחנו יכולים לעשות.

לחדש את הישוב היהודי בכל רחבי הארץ, מי שפוגע בנו- לפגוע בו בחזרה.

הרי חוץ מדיונים של כל מיני ועדות בבריסל מה יש בבלגיה? 
שוקולד ורשתות של פדופילים...

אובמה + פולארד

אני חושב שהגיע הזמן שבנימין נתניהו יתקשר לבית הלבן ויבהיר שכדאי מאוד שביקורו של אובמה ילווה בשחרורו של יונתן פולארד
אם לא- עדיף לאובמה שלא להגיע לכאן.
אין לו שום דבר לחדש כאן.


בנסיעה שלו לכאן הוא כנראה ירצה מאיתנו הרבה מאוד דברים.
אין שום סיבה בעולם שהוא לא ישלם עליה במחווה מינימלית שלא עולה לו שום דבר, שלא מסכנת שום חייל אמריקאי.
נהפוכו- היא חוסכת למשלם המיסים האמריקאי הרבה מאוד כסף.

וצריך להעמיד את זה בתחילת הביקור ישירות מולו.
אין סיבה שעד סוף הביקור של אובמה - פולארד לא יהיה בישראל.
 

גזענות ומקורותיה

ג'ורג' גלווי - חבר בפרלמנט הבריטי, הגיע השבוע לדיון באוניבסיטת אוקספורד.
הוא לא ידע שמולו יתיצב לדיון סטודנט ישראלי.

כשהתבררה לו העובדה הזו (מעניין מול מי הוא חשב שהוא הולך להתדיין? מול מישהו כמוהו?), קם ועזב את הדיון.



ואני לא מתפלא על כך.
כשמדובר בדיון פוליטי, גם בארץ, התקשורת הישראלית מביאה לדיונים אנשי שמאל ואנשי שמאל אולטרה קיצוניים.
וזה קורה ברוב התוכניות הפוליטיות בארץ.
אז מה לנו כי נלין על איזה חבר פרלמנט בריטי שתומך בחמאס ובחיזבללה?
רק שכשמדובר בחבר פרלמנט בריטי- מראים את זה בארץ בכל תוכנית וערוץ חדשות.
באותם ערוצים ותוכניות חדשות לא מראים שמביאים לדיון פוליטי אנשי מפלגת עבודה ואנשי מפלגת מרצ...
זה מבחינתם - לגיטימי...
בחו"ל זה נקרא גזענות.
בישראל זה נקרא חופש העיתונות (לעיתונאים מותר לפרש את החופש כרצונם ולפי דיעותיהם הפוליטיות האישיות...)

דו"ח הקונסולים והצביעות האירופאית

דו”ח הקונסולים הכלליים של מדינות האיחוד האירופי במזרח ירושלים וברמאללה מתח ביקורת חריפה על ישראל במיוחד על רקע ההחלטה לקדם את תוכנית E1  (התוכנית לחיבור בין מעלה אדומים לירושלים.)

ההחלטה התקבלה בסוף נובמבר 2012 בעקבות המהלך הפלסטיני באו”ם לשדרוג מעמדם במוסדות האו"ם. 
“יישום התוכנית עלול להביא לטרנספר כפוי של 2,300 איש שחיים באזור”, נכתב בדו”ח.

מעניין שכשישראל גרמה לטרנספר כפוי של 8000 אזרחים ישראלים (העיקרה מרצועת עזה וצפון השומרון)- הקונסולים לא התערבו...
אז לא היה להם מה להגיד...
כמעט פי 4 אנשים נעקרו מבתיהם- ולהם אין שום "זכויות" אדם..... 

כמה לא מפתיע שההחלטה הזו התקבלה על ידי חבורת דיפלומטים צבועים מהסוג של מועצת זכויות האדם...

יום שלישי, 26 בפברואר 2013

טילי גראד על אשקלון

אם היינו צריכים תזכורת למה שיקרה פה לאחר שנחתום על הסכם שלום (כלשהו) עם הפלסטינים- הרי שהבוקר קיבלנו תזכורת לכך.

ומכאן אנחנו צריכים רק להסיק מסקנות ולהפנים אותן:
1. הדבר הראשון שאנחנו - ישראל - צריכים להפנים הוא שלא רק שאין לנו פרטנר לשלום- יושב לנו על הגבול הדרומי- אוייב רצחני.
לא פחות ולא יותר.
וככל שנפנים את זה מוקדם יותר- ככה נדע להתמודד איתו טוב יותר.

2. בכל הזדמנות שיש לצה"ל - הוא חייב(!!!) לחסל את ראשי החמאס באשר הם נמצאים.
וכיון שמדובר בארגון שהוא בבסיסו צבאי- גם מנהיגיו זכאים לגורל זהה כמו למפקדים הצבאיים.
וזה כולל אנשים שלהם הנמצאים במדינות אחרות.
הדוברים של חמאס הרי מסמנים לכוחות מה לעשות ומה לא- הם לא פרשנים שמפרשים אלא מתווים דרך- ע"י ההופעות הפומביות שלהם.

3. כל איזור הדרום צריך להיות מכוסה 24/7 במערכות מסוגן של כיפת ברזל ודומותיה.

4. כל ההסכמות שהיו בעקבות עמוד ענן- צריכות להיות מבוטלות לחלוטין.
לא יכול להיות שבכל רגע שמתחשק להם - הם ירו על תושבי הדרום, ואנחנו נגרר לתגובה.
(וגם זה רק אם זה יסתדר לנו...)

5. צה"ל חייב לתפוס בחזרה את ציר פילדלפי, להרחיב אותו ולהחריב כל מה שנמצא במרחק של 5 קילומטרים ממנו.
ולא משנ האם צריך לבנות שם תעלת מים או תעלות מסוג אחר.
זה צריך להיות מוגדר כשטח השמדה.
מי שיכנס אליו- דמו בראשו.
רק ככה נסיים את הטרור מעזה.


אסור לשכוח שזו בדיוק הדרך שבה הופסקו הפיגועים בשנות ה90:
1. מעצרים ליליים על בסיס קבוע של חשודים- ימנעו מהם לתכנן פיגועים- הם יהיו עסוקים בלתכנן איפה הם ישנו בכל לילה ולילה.
חיסולים של מפקדים בכירים וזוטרים יצמצמו למערכת הבטחון את הצורך לחפש שוב ושוב כאלה שישתחררו לאחר תקופת המאסר שלהם.
2. הקמת חומת מגן - הגבילה בצורה משמעותית את העברת האמל"ח לתוך מדינת ישראל - תפיסת ציר פילדלפי ויצירת שטח השמדה - תייצר את אותו אפקט.
3. הטלת מגבלות מוחלטות ואמיתיות של אספקת שירותים ומוצרים לרצועת עזה- הצעד הזה יגרום לעזתים לעסוק בדברים אחרים מאשר טרור.
ופה אני מתכוון להפסקת חשמל סופית לעזה.
המצרים עצרו את הזרמת הגז שהתחייבו אליה בהסכמי השלום לישראל, ולא קרה להם שום דבר, גם לנו אין שום מניעה להפסיק את החשמל לעזה.
אנחנו ממש לא חייבים להם שום דבר. לא חתמנו על שום הסכם איתם.
בטח שאנחנו לא צריכים לספק להם את זה אחרי שהם יורים על אזרחים שלנו השכם והערב.
שהמצרים ידאגו להם.


כמה שנים כאלה והעניינים ירגעו שם.


יום שני, 25 בפברואר 2013

סקר "מעריב": לפיד מזנק ל-24 מנדטים, הליכוד יורד

אוקי...
ו...

אני רוצה להזכיר לכל מנהלי הסקרים שלפני הבחירות - לפיד היה מתוכנן לקבל בסביבות 10 מנדטים וציפי ליבני היתה אמורה לקבל 15 מנדטים.
מה זה אומר על הסקרים הללו?


שכל מה שסוקרים - לא באמת מציג את תמונת האמת ביום הבחירות עצמו.
ולכן מומלץ לכולם להמתין ולראות באמת מה יקרה ולא להסתמך על סוקר כזה או אחר.
 

פרס האוסקר: לא זכינו

וטוב שכך.
גם ככה לא מדובר בסרטים ישראלים באמת- מדובר בסרטים פלסטינים או כאלה שמציגים את הפלסטינים.
וכדאי מאוד שקרנות הקולנוע יועברו לידי גורמים קצת יותר ציונים שיממנו את הסרטים הבאים, ויתנו זוית יותר ציונית ויותר מאוזנת מאשר בכל הסרטים ששלחנו לאוסקר בשנים האחרונות- למעט הסרטים של יוסי סידר....

בני ציפר: ההתנחלות של הורדוס

ברשימה הזויה מבית מדרשו של בני ציפר - שהאמת ממש כבר לא גרה אצלו, הוא מטיח בהסטוריה של העם היהודי שקרים וכזבים תוך שימוש בפלסטינים שאין להם מושג על מה הוא מדבר בכלל והכל כדי להראות את נאורותו האישית - שהיא במעלה אחת גבוהה יותר מכל ישראלי אחר שגר פה.

הוא מתייחס להורדוס- מלך שאמנם היה בן לגר, אבל בכל זאת היה מלך יהודי, שעם כל הבעיתיות שהיו בתקופת ממשלו (רצח את אשתו ילדיו), הצליח ליצור בארץ ישראל סוג של שקט יחסי ותנופת בנייה עצומה בהקיפה לאותה תקופה.

הוא מביא איתו ארכיאולוג פלסטיני שלא מבין מה רע בחפירות שבוצעו על ידי הממסד הארכיאולוגי הישראלי - ובעצם מכניס לו מילים לפה- הארכיאולוג הזה לא מבין מה ציפר רוצה ממנו...


צריך לקרוא את מה שציפר מציין כהתעללות בכפר הפלסטיני שהוקם שם- אלוהים יודע מתי- כיון שהפלסטינים מתיישבים איפה שבא להם מתי שבא להם- זה היה יכול להיות לפני שנתיים - מבחינתו של ציפר- יש להם זכות על הקרקע- למרות שאין שום ספק קל שבקלים שמדובר באתר ארכיאולוגי יהודי...

והכי גרוע- ההתעלמות של ציפר ממה שעושים הפלסטינים לכל ארכאולוגיה ובמיוחד לזו היהודית שמציגה את הקשר היהודי לארץ הזו.
ולא צריך יותר מדי עדויות לכך- מספיק להסתכל על ערמות העפר שהפלסטינים פינו מתחת למסגד אל אקצה- כדי להבין שהפלסטינים מייחסים אפס חשיבות לארכיאולוגיה.
ואני לא מציין את מה שעושים מוסלמים אחרים ברחבי העולם לאתרי מורשת עולמיים (אפגניסטאן, מאלי כדוגמה...)


העיקר שבעיניו של ציפר- אנחנו מתעללים בפלסטינים (פולשים בהגדרה)...

למאמר המלא
http://www.haaretz.co.il/magazine/zifferland/1.1935562


יום שבת, 23 בפברואר 2013

"איך אסביר לבתי שאביה מנע ממנה אחים?"

ישראלית שנמצאת בארה"ב קנתה מספר מנות זרע של תורם כלשהו (ישראלי), הרתה ממנת זרע אחת, וילדה בת.
ועכשיו היא התכוונה להשתמש במנות שרכשה לצורך הזה.

אותו תורם, כך מסתבר, בינתיים חזר בתשובה, ופנה למשרד הבריאות וביקש שלא להשתמש במנות הזרע שלו כיון שבינתיים התחתן, והביא ילד לעולם.
הוא אינו מעוניין שיהיו לו עוד ילדים שהוא אינו מוכר כאביהם.

האישה, פנתה למשרד הבריאות אולם סורבה.

הטענה של אותה אישה היא שהיא מעוניינת להביא לבתה "אחים ביולוגיים".
היא טוענת בעקבות פסיקתו של בית המשפט העליון (בארץ), שקבע כי זכותו של התורם למנוע ילדים לא רצויים מבחינתו גוברת על זכותה לקבל ילדים ביולוגים.
ואני תוהה על מספר שאלות שאותה אישה לא העלתה על דעתה:
העובדה, שבבסיסה תרומת הזרע, שלבת שלך ולילדים העתידיים שלך, אין ולעולם לא יהיה אב מוכר וידוע, לא מפריעה לך? אז מה פתאום את צריכה/חייבת שהם יהיו מאותו אב?
אם זהותו של האב כל כך חשובה לך- תמצאי לעצמך בן זוג- ואז תוכלי להרות מזרעו כאוות רצונך.
מי מגביל אותך לעשות ילדים מאבות שונים?
האם הזכות- ואין בכלל זכות כזו בשום מקום בעולם (זו זכות מומצאת, בדויה והזויה לכשלעצמה)- שלבת שלך יהיו אחים ביולוגים - גורמת לך לחשוב שאת יכולה לאנוס מישהו לתת לך את זרעו?
והמינוח פה הוא בכוונת מכוון- מדובר פה בגבר שאינו רוצה שזרעו יועבר למישהי שהוא לא רוצה בה שתהיה לאם ממנו - הוא לא מגביל אותה בשום מקום לקבל את הזרע שהיא צריכה- ממישהו אחר - אלא רק את שלו.
לה אין בעיה להרות מזרעו של גבר אחר- אבל היא מתעקשת דווקא על מישהו שאינו מוכן להיות האב הביולוגי של ילדיה...

זה אמנם מעלה מחשבות על זכות קניין אבל לא מדובר פה בחבילה, במוצר, או בשמפו של מוצרים אלא במשהו מהותי יותר:
הזכות שלו שלא לפגוע בו, במשפחתו, בילדיו, (ופה מדובר במעשה שאין בו חזרה -אי אפשר לתקן אותו) מול הזכות שלה לקבל משהו שהיא יכולה לקבל ממקור אחר.

וכיון שהיא מתכוונת לעשות עוד 1-2 ילדים נוספים - לא צריכה להיות לה בעיה לקבל את הזכות (וכאמור אין זכות כזו), מגבר אחר.


לטעמי- ולשם שינוי- בית המשפט העליון פסק בצורה הגיונית (ושוב לשם שינוי), ולא יצר הולדה בעוולה של ילדים שאין להם אב רק כדי שאיזה מישהי שבכלל לא גרה כאן תוכל לקבל את כל מה שמתחשק לה.

צריך גם לקרוא את מה שהיא כותבת כדי להבין שמדובר באשה הזויה לגמרי:
"הכי מייסרת אותי המחשבה על מה תרגיש הבת שלי כשתגדל ותגלה שאביה הביולוגי מנע ממנה אחים ביולוגים. איך אסביר לה את זה ואיך אמנע ממנה את הכעס על כך שהוא פגע בזכותה לאחים?”
ולעניין הזה אפשר לענות לה בתשובה הבאה:
תסבירי לבת שלך שאת החלטת להביא אותה ללא אב, מכיון שכך- אחים ביולוגים - לא יהיו לה.
גם לגבי הכעס היא יכולה לענות לה בכך שאת הכעס היא יכולה להפנות לאמא שלה שהחליטה להביא אותה ללא אב או דמות אב כלשהי.

יום חמישי, 21 בפברואר 2013

כניסת ציפי לבני לקואליציה

לא תמיד אני מסכים עם נתניהו.
יותר נכון- הרבה פעמים אני לא מסכים עם המדיניות שלו- או אפילו עם ההתנהלות שלו.
וזה אחד המקרים הקיצוניים שבהם.

ציפי לבני צריכה לקבל בפוליטיקה הישראלית את הכתר של "את תתקרב אליה".
היא היתה בליכוד, ערקה משם למפלגה אחרת (קדימה), נכשלה שם, ועכשיו חזרה לפוליטיקה כשהיא מצליחה לסחוף אחריה מעט מאוד מנדטים.
במונחי הבחירות האחרונות - היא המפלגה הקטנה ביותר שמגדירה את עצמה ציונית.
(מרצ היא לא מפלגה ציונית אלא מפלגת כל בוחריה...)
מפלגת קדימה -ביתה הטבעי של ליבני- קיבלה את מה שמגיע לה או יותר נכון מה שהיא שווה במנדטים.


ולכן דווקא לבחור בלבני כמי שתצטרף ראשונה לקואליציה- מאוד בעייתי בעייני.

הרי אין לה שום דבר עם הליכוד ביתנו, היא לא עשתה כלום בכל ימיה כשרה וחברת כנסת עד היום חוץ מלדאוג לבלונד הצבוע שלה, ואידאולוגית היא ממש לא.
אז למה להכניס אותה? כדי שלא יגידו על נתניהו והקואליציה שלו שהם קיצונים ימנים לאומנים? הרי בכל מקרה זה מה שיגידו - לפחות מי שבחר בנתניהו - שיקבל נתניהו.
אחרת הוא יקבל ליבני.




יום שני, 18 בפברואר 2013

5 מצלמות שבורות / עג'מי / שומרי הסף

אולי הגיע הזמן שבו מדינת ישראל תפסיק לממן פלסטינים שרק פוגעים בה.
הסרט 5 מצלמות שבורות הוא דוגמה טובה לכך.
גם בסרט עג'מי היתה אותה התנהלות:
יוצר פלסטיני וזה לא חשוב אם הוא מיפו או במבילעין, מקבל מימון מקרנות ישראליות שממומנות על ידי משלם המיסים הישראלי וממשלת ישראל, הסרט מצולם ונערך ואז מגלים שכל כולו הוא שינאה טהורה והסתה נגד מדינת ישראל.



אני מתקשה להבין- למה אנחנו צריכים את זה?
חסרים בישראל יוצרים שהיו עושים עם התקציבים הללו סרטים אחרים?
למה הרשות הפלסטינית לא מממנת את הסרטים הללו?
איך קורה שאנחנו נופלים בעניין הזה פעם אחרי פעם?

מי בכלל אחראי על הקרנות הללו? ומי מתקצב אותן? על פי איזה קריטריונים הסרטים הללו ממומנים?

וצריך להחיל את העקרון הזה על כל שאר הדברים:
מרצים באוניברסיטת בן גוריון קוראים לחרם על ישראל? להפסיק מימון לאוניברסיטה הזו. לבטל את כל האישורים האקדמאים שלה.
"ארגוני זכויות אדם" מספקים עדויות על פשעי מלחמה שלא היו ולא נבראו? להוציא אותם אל מחוץ לחוק.
עיתונאים וסוכנויות ידיעות זרים שמפיצים ידיעות שקריות בצורה בוטה? לבטל להם את תעודות העיתונאי ולגרש אותם באותו יום.

נראה לכם שמישהו בארה"ב היה מסכים שיקראו לחרם על ארה"ב? הרי ארה"ב הורגת בכל יום ויום מוסלמים באפגניסטן, בעירק, בתימן ובאפריקה!!
מישהו שם חושב שיש לאותם טרוריסטים איזשהם זכויות?
אז למה לטרוריסטים פלסטינים יש זכויות כאלה?

הגיע הזמן שהמדינה תקום ותעמוד על הזכויות שלה ולא תכנע לסחטנות של עיתונאים וארגוני זכויות אדם שמגינים רק על רוצחי ילדים נשים וחפים מפשע?
(אתמול היה יום השנה השני לטבח במשפחת פוגל באיתמר - למה לא שמענו אל עדאללה? מסרוואאה? בצלם???הועד נגד עינויים ושאר הארגונים המגוכחים הללו?)

הגיע הזמן שהממשלה בישראל תתחיל לתת גם את הדעת על הנושאים האלה.

פרשת האסיר X

כמה הערות בעניין הזה:
1. גונן גינת כתב בישראל היום (הטור השבועי שלו מומלץ בלי שום קשר):
כל כך הרבה אנשים כתבו על כל כך מעט מידע...
2. ברור לכולם שאחמד טיבי דב חנין וזהבה גלאון יחד עם עיתון הארץ לא באמת מתעניינים בגורלו של בן זיגייר.
גם לא ממש מעניין אותם מה מצב העצירים שכלואים בישראל.
לא מעניין אותם כמות האסירים שמתאבדים בישראל.
אין להם שום רצון לפתור את בעיית בצפיפות בכלא.
אין ולא יהיה להם שום רצון להקל על סבלם של עצירים לפני משפט בישראל.


כל מה שכן מעניין אותם הוא להכפיש את שמה של מדינת ישראל וליצור לה דמות דמונית על גבול הנאציפיקציה (השוואה בין המשטר הנאצי למשטר בישראל) של ישראל.


הרי אחמד טיבי פועל רק בשביל "העם הפלסטיני" שחי בגבולות ישראל- אז מה מעניין אותו סוכן שב"כ שנעצר ונכלא?
כשחושבים על זה מבינים בצורה ברורה לחלוטין- כנראה שטיבי באמת לא ידע כלום על המקרה של בן זיגייר- אחרת משהו לא מסתדר פה:
ממתי מעניינים את אחמד טיבי מאסרם ותנאי כליאתם של סוכני מוסד?


מכל הפרשה הזו צריך להלמד בעצם רק שיעור אחד:
מפלגת מר"צ חברה לשונאי ישראל.
היא לא מפלגה ציונית כמו שחברי הכנסת שלה מנסים לשוות לה.
היא גם לא מפלגת שמאל קיצוני אמיתי.
היא מפלגה שחברה לערב רב הפלסטיני שהתקבץ כאן, ורואה בו שותפות גורל.

לעובדה שמרץ הכפילה את כוחה בבחירות האחרונות אין משמעות.
היא לא הכפילה את כוחה מ20 מנדטים ל40 מנדטים.
אלא מ3 עלובים ל6 עלובים עוד יותר.
וצריך לזכור שרוב רובם של אלה שהצביעו בבחירות האחרונות למר"צ הצביעו בבחירות הקודמות לציפי ליבני.
מדובר באותו קהל שעובר בכל קמפיין בחירות לפיגורה האופנתית יותר.
והפעם רבים ממנו הצטרפו ליאיר לפיד - שהיה הפעם הרבה יותר "איני" מציפי ליבני "החבוטה"...
ככה שאין פה שינוי כל כך דרמטי.

מצד שלישי...
כבר אפשר להבין שמי שהצביע לציפי ליבני - הוא שמאל קיצוני ככה שאפשר להבין מפה, שאסור שממשלת ימין - בראשות הליכוד, תיתן לליבני שנבחרה בעבר על בסיס מצביעים הפוך לחלוטין - להוביל מהלך מדיני כלשהו.
אין לה שום מנדט לכך.
העם כבר אמר את דברו בעניין שלה...

4. מסתבר שכל מי שהוכנס בסוד הדברים - חשב כמו כל המערכת- כולל גורמים משפטיים בכירים בפרקליטות.
כלומר, שצו איסור הפרסום הגורף שמנע כל חשיפה של הפרשה- היה מוצדק.
כולל השלטונות באוסטרליה...
האם חוץ מאחמד טיבי יש עוד מישהו שהעניין הזה באמת עניין אותו?
כנראה שלא.
אני מקווה מאוד שדב חנין (שדווקא אותו אני כן מעריך כאיש שמאל אמיתי שלא שוכח שהוא גם ציוני), ילמד מבמקרה המביש הזה את הלקח - לא להגרר אחרי אחמד טיבי וזהבה גלאון- שני פרובוקטים עלובים וקטנים שאין להם ושם דבר וחצי דבר עם זכויות אדם אלא עם נסיונות עלובים ומביכים להכפיש את המדינה ואת המשטר הלגיטימי שלה.


יום שישי, 15 בפברואר 2013

לפיד הברק

אני לא באמת מבין על מה כולם משתוממים.
אם אהוד ברק יכל להיות יו"ר מפלגת העבודה (, הפועלים, והתנועה שמייצגת את העבודה העברית) ולגור במגדלי אקירוב, מה הבעיה שיאיר לפיד שמייצג, לפחות על פניו, את מעמד הביניים (שכל העולם ואישתו חולבים אותו והוא אינו מצליח להגיע לסוף החודש...) - להשתייך לאלפיון העליון?

מה מפתיע פה?


 
 

יום חמישי, 14 בפברואר 2013

ח"כ אחמד טיבי וההמנון של מדינת ישראל

באחת התוכניות בסופהשבוע עלה ח"כ אחמד טיבי ולשאלה למה לא נשאר במליאת הכנסת בעת השמעת התקווה- טען כי הוא "נפגע" מהתקווה...
שהתקווה לא מייצגת אותו...

ואני תוהה מה פוגע בנפשו העדינה של טיבי?
כדי לברר את זה אני מצרף את מילות התקווה:
כּל עוד בַּלֵּבָב פְּנִימָה
נֶפֶשׁ יְהוּדִי הוֹמִיָּה
וּלְפַאֲתֵי מִזְרָח קָדִימָה
עַיִן לְצִיּוֹן צוֹפִיָּה.

עוֹד לֹא אָבְדָה תִּקְוָתֵנוּ
הַתִּקְוָה בַּת שְׁנוֹת אַלְפַּיִם
לִהְיוֹת עַם חָפְשִׁי בְּאַרְצֵנוּ
אֶרֶץ צִיּוֹן וִיְרוּשָׁלַיִם.

ואני תוהה אם המילים: להיות עם חופשי בארצנו - מעליבה את טיבי באיזשהי צורה...

ועוד שאלה אחרונה ודי:
האם כשיגיע ברק חוסיין אובמה וישמעו את ההמנון האמריקאי (The Star-Spangled Banner) האם גם אז יצא טיבי?
כי הרי השיר הזה מייצג מדינה כובשת ומדכאת מוסלמים רבים מהאומה הערבית שטיבי כל כך שואף להשתייך אליה...

כדי לבדוק זאת- אני מציג את תרגום ההמנון האמריקאי לנוחותו של טיבי ודומיו (הצבועים):

הו, אמור, התוכל לראות באור השחר המוקדם,
את שבירכנו בגאווה באור הדמדומים האחרון?
שבפסיו הרחבים וכוכביו הבוהקים בסכנת הקרב,
צפינו מעבר למתרסים, בנפנופם האמיץ?
והבזקן האדום של הרקטות, פצצות מתפוצצות באוויר,
העידו לאורך הלילה כי דגלנו עודנו שם.
הו, אמור, האם אותו הנס זרוע הכוכבים עודנו מתנוסס,
מעל ארצם של בני החורין ומולדתם של האמיצים?

על החוף, נראה במעומעם דרך ערפל המעמקים,
שם יהירות האויב שוכנת עם אימת הדממה הנמה,
מהו זה, אשר הרוח, מעל הצוק הנישא,
בנושבה ללא מנוח, לעתים מסתירה ולעתים מגלה?
עתה הוא תופס את זוהר קרן הבוקר הראשונה,
הבוהק במלוא ההוד בהשתקפות מי הנחל.
זהו הנס זרוע הכוכבים, מי ייתן ויתנוסס ארוכות,
מעל ארצם של בני החורין ומולדתם של האמיצים.

ואיה אותם אשר ברהב נשבעו,
שחורבן המלחמה ותוהו הקרב,
לא יותירו דבר מבית וממדינה!
דמם שטף את זיהום צעדיהם המתועבים.
שום מחסה לא ינצור את השכירים והעבדים,
מאימת המנוסה ומאפלולית הקבר.
והנס זרוע הכוכבים בניצחון מתנופף
מעל ארצם של בני החורין ומולדתם של האמיצים.

הו! שכך יהא תמיד, כשבני חורין יעמדו
בין ביתם האהוב לשממת המלחמה!
ברוכת ניצחון ושלום, מי ייתן והארץ שניצלה בידי שמיים
תשבח את הכוח שיצרָ‏נו ושימרָ‏נו כאומה.
לכן עלינו לכבוש, כשמטרתנו צודקת,
וזו תהא סיסמתנו: "באל מבטחנו."
והנס זרוע הכוכבים בניצחון יתנוסס
מעל ארצם של בני החורין ומולדתם של האמיצים

יום רביעי, 13 בפברואר 2013

יעקב אחימאיר מציג: תקשורת מוטה חזק שמאלה

בראיון שערך יעקב אחימאיר עיתונאי מוערך בדרך כלל, עם הסופר הספרדי אנטוניו מוניוס מולינה, שזכה בפרס ירושלים לשנת 2013,  עלתה כמעט לאורך כל הראיון השאלה היחידה מצידו של אחינאיר: למה מולינה בא לקבל את הפרס.
מולינה מצידו הציג בצורה ברורה את העובדה שמדובר במדינה דמוקרטית שלכולם מותר להציג את דעותיהם.


לאחימאיר זה לא הספיק והוא ניסה להכניס לפיו של מולינה את הרעיון המעוות שמדינת ישראל היא בעיני אחרים (מיהם אותם אחרים?) לא פחות מ"מדינת אפרטהייד" .

הראיון הזה גרם לי להרהורים בדבר מקומה של התקשורת הישראלת בסילוף המצב ויצירת מציאות שמקשה על השלטון בישראל לקבל החלטות דמוקרטיות.
האם לתקשורת בישראל יש אג'נדה? אין ספק.
האם היא מציגה מגוון דיעות באופן פלורליסטי? מה פתאום?
ועל רקע העובדות הללו מפתיע שמולינה הסכים לקבל את הפרס.
אגב המקומות שבהם מולינה היה מסרב לקבל את הפרס הן מדינות דיקטטורות מסוגה של קובה.

בהרגשה האישית שלי מהראיון הזה- אחימאיר התרכז בשאלה השולית של למה מולינה בכלל בא לקבל את הפרס והרבה פחות בשאלה החשובה באמת- על עבודתו של מולינה.

מאוד מעניינת אותי השאלה התיאורטית של אם למשל אחד מסופרינו הנכבדים כמו למשל עמוס עוז, היה מגיע לקבל בספרד פרס חשוב, האם היו מבלבלים לו את המוח עם זכויותיהם של הקטלנים? עם מחתרת ETA? כנראה שלא- המחלה של העיתונאים הישראלים היא יחידה בעולם....

יום שלישי, 12 בפברואר 2013

דיסקין בוועדת טירקל: צריך לתעד חקירות שב"כ בווידאו

פעם מישהו יצטרך להסביר את זה.
איך קורה שכל ראש שב"כ שנמצא בתפקיד- הופך את חברבורותיו בשניה שהוא מסיים אותו?
כשהוא בתפקיד הוא איש שאין לו בעיה לחקור את הפלסטינים- גם באלימות, ושניה לאחר שהוא מסיים את התהליך הוא הופך לאיש שמאל קיצוני ומניף את דגל זכויות האדם לפני המחנה?

זה נכון לגבי דיסקין, אבי דיכטר, יעקב פרי, עמי איילון, כרמי גילון...
איך קורה שאנשים שנמצאים בראש הארגון האחרון שיכול להרשות לעצמו לוותר על זכויות אדם-בגלל המהות שלו- הגנה על המדינה - הופכים את עורם, בשניה שהם משתחררים ממנו?
זה באוכל שהם אוכלים שם? במים שהם שותים שם?
כאילו מה בדיוק קורה שם?
ואם הוא חושב שזה כל כך חשוב- למה לא עשה את זה בתקופתו?
לא היתה לו מחלקה טכנית? הרי תקציב השב"כ הוא אחד הגדולים שיש במשרד הבטחון...
אז מה העניין?
זה חוזר על עצמו בכל פעם מחדש- ראש מוסד או שב"כ מסיים את תפקידו- ולא משנה באיזה נסיבות- הוא יוצא נגד המוסד בו עבד.
ונשאלת השאלה אם אי אפשר לסתום את הפרצות הללו שחוזרות על עצמם בכל פעם מחדש.
כל אחד שמשתחרר מתפקידו- יוצר לבא אחריו מציאות עבודה קשה יותר.

וצריך להבהיר את הדברים - כל עוד השב"כ מצליח לבצע את העבודה - קרי- מניעת טרור על ידי פלסטינים- תוך כדי שמירה על הזכויות שלהם- הכל בסדר.
אם הם לא מצליחים לבצע את העבודה- הם צריכים להפחית את הזכויות של הטרוריסטים.
למה?
כי הזכות שלנו לחיות עומדת מעל הזכות שלהם לרצוח.

יום ראשון, 10 בפברואר 2013

ביקור הפריץ החדש (ישן)

לקראת ביקורו של ברק חוסיין אובמה כדאי שנזכיר לנו במי מדובר.

יהיו כאלה שיגידו לנו שאנחנו חייבים להתייחס לדבריו ולתת להם משקל רב אבל אנחנו צריכים גם לזכור שעם כל הכבוד לאובמה ולשאר הפמליה שלו- הם מייצגים גישה שונה לחיים ממה שבחר הציבור הישראלי.

הבחירות האחרונות קבעו שרבע (31 חברי כנסת זה רבע מהציבור בישראל למי שלא מצליח להבין את המתמטיקה) מהישראלים בחרו בגישה הלאומית.
ואני לא נכנס בכלל לעניין הגושים, מי יותר גדול או מי יותר חזק.
רבע מהבוחרים בישראל אמרו את דברם.
ולכן ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו צריך לשקף את זה בפעולותיו.

ועכשיו מגיע נשיא מדינה אחרת, שמתבסס על קהל מצביעים ליברלים, שהם ממש לא כוס התה של בוחרי הליכוד וישראל ביתנו.
רצונו של אובמה להשתמש בדיפלומטיה רכה ולדלג מעל הציבור הגדול שבחר בבנימין נתניהו כראש הממשלה של מדינת ישראל היא קודם כל חוצפנית כיון שהיא חותרת מתחת לאושיות הדמוקרטיה של מדינת ישראל.
הציבור הישראלי אמר את דברו ואובמה חושב שהוא יכול לדלג על נציגי הציבור הנבחר של ישראל? מניין העזות מצח הזו? האם אנחנו רפובליקת בננות? המדינה ה52 בארה"ב? הכוכב הנוסף בדגל הפסים והכוכבים?

נתניהו צריך לעצור את הבושה הזו בעודה קטנה ולוודא שאובמה ישאר במסגרת שאליה הוא מגיע- ביקור של ראש מדינה ידידותית לישראל.
לדעתי הצנועה לשלוח אותו לבקר שוב בכותל, ליד ושם, לראות את החיזבללה על גדרות הגבול הצפוני, את החמאס על הגבול עם עזה, ואת הבדואים על הגבול עם מצרים.
שיפגוש כמה משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהם באירועי טרור ושישב בכמה מסעדות בתל אביב.
הוא לא יכול להתערב בעניינים הפנימיים של מדינת ישראל.
אסור לתת לו להתערב בעניינים הפנימיים של ישראל.
ועם כל הכבוד לו- הוא רוצה לעסוק ולהיות עסוק בשמירת זכויות אדם? של הפלסטינים? לקחת אותו לגבול עם סוריה- שם נטבחו ונרצחו עד היום 75,000 איש.
לאנשים שם אין זכויות לחיות - אצלנו זה הרבה יותר פשוט... 
אסור לנו לשכוח בשום פנים ואופן את ההתנהלות של אובמה בקדנציה הקודמת שלו:
טבח בסוריה- הוא לא מתערב.
האביב (יותר נכון להגיד חורף...) שאירע בתוניסיה, בלוב, במצרים, בתימן -הוא לא התערב.
ולכן אם תקרה פה קטסטרופה- גם פה הוא כנראה לא יתערב.
ולכן אין לנו על מי להסתמך אלא על עצמנו.

וכשאובמה יגיע לכאן- לכבד אותו.
אבל להתערב בעניינים הפנימיים של ישראל- זה לא.


 

יום שישי, 8 בפברואר 2013

ח"כ הערבים עזבו את המליאה לפני השמעת ההמנון

אם היה צורך כלשהו להבין את מי הכניסו הבוחרים הערבים לכנסת ישראל- אתמול קיבלנו תזכורת לכך.
זה לא מפתיע או לא הפתיע אף אחד- אבל רק מחדד את ההבדל בין הפלסטינים שגרים בישראל לבין אזרחי ישראל.


 ואני לא נכנס לעניין שאם ההמנון - מאוד מעליב ופוגע בחנין זועבי וחבריה- מדוע בחירה לכנסת (אותה כנסת שמפלה אותה ומדירה אותה מהציבוריות הישראלית) - לא פוגעת בה באותה צורה???
לקבל משכורת, רכב, עוזרים אישיים ובמה לדיעות הפשיסטיות שלה היא מתאימה אבל לשמוע את ההמנון- היא לא מתאימה? זה לא מתאים לה?


יום חמישי, 7 בפברואר 2013

שלמה גזית: תנו לנשק להגיע לחיזבאללה

במאמר סהרורי מאין כמותו שכותרתו: "תנו לנשק להגיע לחיזבאללה" שפרסם שלמה גזית בהארץ ,טוען גזית- בעבר ראש אמ"ן כי במצב שנוצר - סוריה כבר איננה "אי של יציבות" ודווקא המדינה הלבנונית עדיפה לפחות לפי ראייתו של גזית להחזקת הנשק הסורי המתקדם והמסוכן.
כלומר- אליבא דגזית- עדיף שחסן נסראללה יחזיק בטילים המסוכנים והחדישים הללו...

ואני תוהה האם גזית הוא מסוג האנשים שהובילו את המדינה לפני מספר שנים?
האם לא הספיקו לנו התובנות השגויות של אמ"ן מיום כיפור?
רק כדי לסבר את האוזן:
התובנה (שאין לי מושג מי הציג אותה לראשונה-) שאם נצא מעזה - הם יתעסקו בעניינים שלהם, ויניחו לנו- עדיין תקפה במוחו של גזית? כנראה שכן...
התובנה של אם נצא מהשטחים הפלסטינים יטפלו בטרור בלי "בצלם" ובלי רחמים- עדיין בתוקף בהגיגיו של גזית? יתכן שכן...

כמובן שאלו מקצת מהטעויות הקשות של אמ"ן (ושאר גורמי המודיעין בישראל) ולא בטוח שהם נעשו בכלל בתקופתו של גזית.

העניין הוא מה שמתגלה ועולה מכך:
לגזית יש חוסר הבנה בולט של העמים הערבים המקיפים אותנו.
האם גזית באמת חושב שהיה עדיף לנו לתת לטילים האלה לעבור לאנשהו?
הפתרון שהגה שר הבטחון -אהוד ברק- מצויין, הטילים לא הולכים לא ללבנון ולא למורדים בסוריה.
שניהם מבחינתנו הם מיקומים גרועים לטילים הללו.
והפתרון שבוצע בפועל- הוא הפתרון הנכון, להרוס אותם ולא לתת אותם לאף אחד.

אבל גזית בחשיבתו המעוותת העדיף לתת אותם במתנה לאויבי המדינה...
(באחד הטוקבקים הציעו לגזית שאולי עדיף שתע"ש תצייד את החיזבללה במה שהם צריכים....)
וזו היתה צפייה במוחו ובדרך חשיבתו (הפגומה עד כדי סכנה לבטחונה של מדינת ישראל) של מי שהיה ראש אמ"ן...

ועוד נקודה למחשבה:
שלמה גזית העלה את המאמר שלו בעיתון הארץ.
האם זה מקרי שהוא חושב שעדיף להעביר את הטילים הללו לחיזבללה ולא למורדים בסוריה?
האם עיתון אחר היה מאפשר לו להעלות את הרשימה ההזויה הזו?
והנקודה החשובה ביותר בעניין הזה- האם הכותב באמת היה ראש אמ"ן של מדינת ישראל????
למאמר של שלמה גזית:
http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1921159

יום רביעי, 6 בפברואר 2013

שאול מופז - ותוצאות הבחירות...

רינה מצליח ציינה אצל ניסים משעל ששאול מופז עושה הכל כדי להיות שר הבטחון...
ואני תוהה:
1. האם לא מדובר באוץו אחד שכל מה שהיה לו להגיד על בנימין נתניהו ש: "ראש הממשלה של מדינת ישראל הוא שקרן"??? אז למה לו להיות שם?
2. האם אותו מופז שעבר "בתים", באותו יום, בכלל ראוי להיות שר בממשלת ישראל?
3. האם מי שיש לו סיעה של 2 ח"כים - צריך לקבל משרד ממשלתי כל כך מרכזי?

לטעמי התשובה לכל השאלות הללו ה:
לא, לא, ולא.

ואולי כדאי שמישהו פשוט יגיד למופז שהגיעה שעתו לפרוש ולכתוב את הזכרונות שלו....

"התחקיר" של :המקור": החשיפה על "ישראל היום"

חחחחחחחחח
מאוד מצחיקה אותי תוכנית המקור על "ישראל היום".
מצד אחד יש את העיתונים שהנטייה השמאל קיצונית שלהם או השנאה התהומית שלהם לראש הממשלה בנימין נתניהו כל כך הזויה- שאף אחד בתקשורת הישראלית אפילו לא מעלה בדעתו או לא חושב לעשות שום תחקיר על זה ועל המשמעויות של ההשפעה האישית של העורכים שם על התכנים שמתפרסמים שם.
ואני לא מדבר על העובדה ששני העיתונים הללו שאמורים לסקר- כן כן - רובנו שכחנו שתפקיד התקשורת הוא לסקר ולא להשפיע על המציאות, ובכל זאת על מי החליט רביב דרוקר שדיעותיו הפוליטיות ידועות בציבור מזה זמן רב, לעשות תחקיר על ישראל היום.

ניחא,
אבל איפה האיזון?
את ידיעות אחרונות, ערוץ 2 ומשבוע שעבר גם את ערוץ 10 מנהל בפועל נוני מוזס.
על הקונגלומרט התקשורתי שהוא מנהל עם אג'נדה פוליטית ברורה ורציפה שנים- על זה לדרוקר אין מה להגיד?
ויותר מזה- אם דן מרגלית ויוסי ביילין כותבים על בסיס יומיומי בישראל היום- מה הקשר לנתניהו?
האם גם הם מחובבי נתניהו המושבעים?
בואו נגיד את זה ככה:
יוסי ביילין, אני משוכנע שהוא לא מאוהביו של בנימין נתניהו ולמרות זאת יש לו מקום קבוע וטור כמעט יומי.
דן מרגלית שמציג בכל יום טור כמעט קבוע שמעלה לעיתים ביקורת על הממשלה ולעתים משבח אותה על פעולותיה (כן כן זה לגיטימי בעיני - למרות שבעיניו של נוני מוזס ודרוקר זה סוג של חטא שאין עליו כפרה או מחילה...) - דווקא הוא מייצג בעיני את העיתונאי בעל היושרה המקצועית האמיתית.

ו"עיתונאי מטעם" מסוגו של דרוקר? לדעתי האישית, אותו ואת דומיו צריך להשליך לפח האשפה של העיתונות.

נקודה (1) למחשבה:
ביום ששודר התחקיר שעליו "עמל" דרוקר ועוד 10 מצוות המקור במשך שנה וחצי (כך הוא מציג את ההישג העיתונאי הבזוי שלו - ואני תוהה - זה מה שיצא אחרי שנה וחצי של עבודה מקצועית של 11 עובדים בערוץ 10? אולי באמת היה צריך לסגור את הערוץ הזה....), שודרה מולו בערוץ 2 תוכנית לקט של "ארץ נהדרת"...

(אני לא רוצה להשמע פרנואידי אבל היתכן שבערוץ 2 רצו לתת את הרייטנינג לתוכנית הזו???), ובכל זאת הריטיניג היה כך:
המקור: תחקיר "ישראל היום" קיבלה 9.8 אחוזי צפיה.
ארץ נהדרת: לקט ושידורים חוזרים 24 אחוזי צפיה.

אני חושב שאזרחי מדינת ישראל "אמרו את דברם" על התוכנית הבזיונית של דרוקר ומעריכים סאטירה ממוחזרת לעייפה של ערוץ 2 על פני "תוכנית תחקירים" ירודה שכזו.

נקודה שנייה למחשבה:
רביב דרוקר מרוויח כ 1,000,000 שקלים לשנה.
לאור התוצאות העלובות של תוכנית התחקירים הירודה שלו- נראה לכם שמישהו צריך לממן אותו ואת התוכנית העלובה שלו?
הגיע הזמן שמישהו בערוץ 10 יבין את העניין, יעיף את רביב דרוקר ושאר חברי הצוות בתוכנית הזו ויביאו מישהו אחר.
ואם לדרוקר "בוער בעצמות" לעשות תוכנית ("תחקירים נשכנית") נוספת מהסוג הירוד הזה- אדרבא- הוא יותר ממוזמן להפיק אותה על חשבונו- נראה אם מי מהערוצים ירצה לקנות ממנו את הסחורה הפגומה הזו...
כל חברה מסחרית היתה עושה את השיקולים הקרים שלה ושולחת את דרוקר לכל הרוחות.
אבל כיון שמדובר בערוץ- שרק לפני מספר חודשים דרש וסיקר את עצמו בצורה דוחה ומבחילה רק כדי  שמשלם המיסים הציבורי יממן אותו- (קוראים לזה "כסף של אף אחד" ...) נותנים לאנשים מסוגו של דרוקר להמשיך לקבל משכורת עתק- על שום דבר בעל ערך.

מעניין אם נוחי דנקנר, לב לבייב או אפילו יצחק תשובה היו מאפשרים לו להמשיך לקבל משכורת כזו על תמורה עלובה כל כך.
כולנו יודעים את התשובה.

אז נכון, צריך עיתונות עצמאית ובלתי תלויה, אבל התחקיר הבזוי הזה, שכל כולו שנאה תהומית לראש הממשלה הנבחר, הוא ממש לא תלוי.
נהפוכו- דווקא המשכורת של דרוקר ושאר חבריו לתוכנית תלויים בה.
אם הם יעזו או יעשו תוכנית דומה על הקשר בין הון לשלטון, הון ועולם תחתון ויגלו את כל הדברים שעדיין לא נחשפו על נוני מוזס - האם נראה לכם שהם ישארו בתפקידם?
כולנו יודעים את התשובה
 
מצד שני, סילוקו של דרוקר מערוץ 10 אולי אפילו יעלה את הרמה של התוכניות...
הרי ערוץ 10 הוא לא ערוץ קהילתי התנדבותי (יש פה לפחות 1,000,000 סיבות לכך) אלא ערוץ מסחרי.
למעט ההצדקה של השארת דרוקר בערוץ בשל הדיעות הפוליטיות שלו, אין לו, כך מסתבר, שום התכנות כלכלית או הצלחה מסחרית.

ויפה תחקיר (עלוב נוסף) קודם.

יום שלישי, 5 בפברואר 2013

שר החוץ הטורקי: טורקיה לא תישאר אדישה לתוקפנות ישראלית נגד מדינות מוסלמיות

חחחחחחחחחח

את זה אומר מי שצבאו ירה על אזרחים סורים רק בגלל שכמה פגזי מרגמה נפלו בטעות בשטחו....
אני לא מזכיר את העובדה שהוא הקפיץ את כל נאט"ו, שתעמיד מול הגבול הסורי טורקי סוללות טילים נגד מטוסים מסוגם של פטריוט...

 אנחנו, שלפי כל המדינות הנורמליות, מתמודדים עם סיכונים משמעותיים הרבה יותר מכמה פגזי מרגמה תועים, והטילים שהאיראנים מנסים להעביר לחיזבללה הרבה יותר משמעותיים מהחפצים המעופפים שעפים על הטורקים, נוהגים באיפוק מירבי - עלינו מנסים הטורקים לאיים בשטויות שלהם.

אם יש לטורקים פה איזשהו דרג דיפלומטי- צריך לזמן אותו מיידית למשרד החוץ ולהבהיר לו שהאיומים שלהם עלינו לא מקובלים, ולהבהיר להם שעדיף שיתרכזו בתחום שהם יודעים:
להזות על כינונה של האימפריה הטורקית חדשה....
 

יום שני, 4 בפברואר 2013

הילרי הקלינטון היוצאת

"אף שר חוץ אמריקאי לא הכיר את הפחדים והצרכים של ישראל כמו שרת החוץ היוצאת. אלא שבכהונתה, ולא באשמתה, נכנס תהליך השלום לקיפאון עמוק..."
לא באשמתה? במינימום - חלקית באשמתה...
ברק רביד - עיתונאי מ"הארץ" חושב שכולם מטומטמים וכל אזרחי ישראל לא מבינים כלום.
או לפחות אם הוא יחזור על זה כל כך הרבה פעמים- זה ישנה את המציאות.

צריך לזכור שברק אובמה שהילרי קלינטון שירתה תחת נשיאותו הראשונה- ולא ממש הועילה לצדדים...

כשראש הממשלה בנימין נתניהו הקפיא את הבנייה בשטחים ל10 חודשים - וכלום לא קרה- כי קלינטון לא עשתה עם זה כלום- אין לה או לחבריה הליברלים המזוייפים של עיתון הארץ להתאונן אלא על עצמם.
והעובדה שהיא הובילה 3 סבבי שיחות- לא משנות את העובדה שכולם הסתיימו בפלופ אחד גדול.
הפלסטינים בכלל לא הגיעו לשבת ולהתדיין.
מעבר לכך- האם קלינטון הגיעה לפה כדי להושיב את אבו מאזן לשולחן הדיונים אפילו תחת סנקציות של ממש? מהיום הראשון של הקפאת הבנייה? לא ממש.


האם היא עשתה משהו בעניין לאורך 10 החודשים? לא ממש.

אז במה היא "הכירה את הפחדים והצרכים של מדינת ישראל"???
הטלת האשמה על ממשלת ישראל היא הזיה פרועה - כיון שאבו מאזן- ביזבז 10 חודשים של אי בנייה- והיה יכול לשבת למו"מ ולא טרח לעשות זאת- אז עכשיו להטיל את האשמה על ממשלת ישראל?

וגם אם היא הכירה את הפחדים והצרכים- היא לא עשתה שום דבר ממשי חוץ מלהצטלם פה ושם...
ככה שעזיבתה את התפקיד- לא ממש שינתה לכאן או לכאן...

ואולי צריך להרחיב את היריעה:
מה שקרה לשגריר ארה"ב בלוב, כריסטופר סטיבנס, שנרצח שם על ידי לוחמי אל קעידה, וקלינטון לא עשתה כלום כדי להגן עליו (ולבכות בדמעות תנין ושליש בחקירה בסנאט- ממש לא הועילה לאף אחד.... חוץ מלצילומים בטלוויזיה...)
ככה שאפשר להגיד שכל הקדנציה שלה היתה עטופה בעצימת עינים והתעלמות מהמציאות.
והאירוע הרפואי שהיא עברה לפני מספר חודשים רק אולי יכול לשפוך אור על כל הקדנציה שלה שהיתה תחת השפעה של אירוע מוחי מדיני/פוליטי....

ואנקדוטה קצרה לסיום:
האם מישהו ברחבי העולם עדיין סבור שברק אובמה היה זכאי לפרס נובל לשלום??? האם היו לו השגים כלשהם בעניין הזה????
סתם חומר למחשבה...

יום ראשון, 3 בפברואר 2013

חקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה- בשיתוף איראן

הארגנטינים מעמידים את עצמם במצב מעניין - או שהם מטומטמים בצורה בלתי רגילה ואולי המטומטמים עלי אדמות אם הם חושבים שהאירנים "יעזרו" הם לפענח את הפיגוע הזה, או שהם משחקים משחק של מטומטמים שבו ממילא - לא יצליחו להגיע לחקר האמת.
למה הדבר משול?
שהאמריקאים יקחו את הנאצים לפענח למה היתה רציחה שיטתית של יהודים במחנות ההשמדה.
ואחר כך יודיעו למדינת ישראל שאין לה שום קשר לעניין- כיון שאף אזרח ישראלי לא נהרג שם...

בקיצור מישהו צריך לנענע את הארגנטינאים- ומומלץ בחום להשתמש במנופים בינלאומיים הרי גרים שם יורשיהם וצאצאיהם של נאצים רבים- וגם הקהילה הפלסטינית רק הולכת וגדלה שם...
ככה שאין יותר מה לצפות מהם.

יום שבת, 2 בפברואר 2013

הכזבים והשקרים של ידיעות אחרונות...

בהמשך לפוסט שפרסמתי ב31.1.13 הנה מה שנגיד בנק ישראל הפורש סטנלי פישר חושב באמת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ:
"אני לא נפרד מישראל, יש לי אמון בראש הממשלה ובשר האוצר"

בניגוד מוחלט לשקרים שנוני מוזס ושאר חבורתו מפזרים ללא לאות...

ואולי הגיע הזמן שמישהו יתחיל לבדוק אם בידיעות אחרונות מפרסמים חדשות וסיקורים של המציאות או שעוסקים בהפצת רעיונות של "כותבים מטעם" ...




ואם לצטט אותו- שזה יהיה הכי הגון:
"נתניהו מבין בכלכלה, הוא אחראי למדיניות ולרפורמות; אין מתיחות ביני לבינו; הממשלה ניהלה מדיניות אחראית אבל יש לי ביקורת על החלטות מסוימות"

אתה הבנת את זה יא מוזס?

יום שישי, 1 בפברואר 2013

דו"ח מועצת זכויות האדם של האו"ם

דו"ח אינפנטילי כל כך לא יכלו להמציא אלא רק הדיפלומטים האירופאים המעונבים ומחוסרי הקשר למציאות של האו"ם.
גם ההתבססות שלו על מאמרים שהתפרסמו בעיתון "הארץ" משעשעת.

כמובן שגם אי שאפשר להתעלם מהארגונים לזכויות הפלסטינים (לא זכויות אדם- רק זכויות פלסטינים) שסיפקו את "הנתונים האמיתיים" וה"מידע האובייקטיבי" שהיה בסיס למחקר הזה...

בל נשכח גם את הבסיס למחקר- הספר הלבן - מימי המנדט הבריטי....
אגב האם היום מישהו מתייחס לספר הלבן ברצינות או שברור לכולם שהוא היה בדיחה (גרועה) ונשאר בדיחה (בריטית תפלה)...

ולכן צריך להתייחס לדו"ח הזה כאל אל שטות אחת גדולה.
נכון - אנחנו נינזק ממנו בצורה זו או אחרת כמו משאר הדו"חות שהמועצה הבזוייה הזו מנפקת אחת לכמה חודשים.
מעניין שאת המועצה הזו - מצב זכויות האדם בסוריה,טבח יומיומי על בסיס אתני ודתי - לא כל כך מעניין...
מעניין שאת המועצה הזו - ההוצאות להורג של אסירים סינים - ופירוק ומכירת גופותיהם לתרומת איברים - לא כל כך מעניין...
מעניין שאת המועצה הזו -  ההוצאות להורג הפומביות של אסירים באירן - לא כל כך מעניין...
מעניין שאת המועצה הזו - המעצר של בנות להקת פוסי ריוט ברוסיה - לא כל כך מעניין... 

 אבל "הספר הלבן", מסמך עתיק בן יותר מ70 שנה... נשלף לו בדיוק כשמדברים על הפלסטינים...

מה אפשר לעשות?
הרבה:
ארגונים מהסוג של אמנסטי. עדאללה, ובצלם - צריכים להיות מוצאים אל מחוץ לחוק.
עיתון הארץ - צריך להסגר.
ארגונים מהסוג של הקרן החדשה לישראל - אלה שמספקים חומרים מומצאים ובדיוניים לאוייבינו - לא יכולים להמשיך לפעול בצורה חלקה בארץ. במיוחד לאור העובדה שהם מקבלים כספים שלא ברור מקורם.

ויפה שעה אחת קודם.